ارتقای سطح راهبردی مقاومت در منطقه با حضور شهید سردار سلیمانی 
کد خبر: 3869959
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
رایزن فرهنگی سابق جمهوری اسلامی ایران در کابل:

ارتقای سطح راهبردی مقاومت در منطقه با حضور شهید سردار سلیمانی 

گروه سیاست و اقتصاد ــ رایزن فرهنگی سابق جمهوری اسلامی ایران در کابل و هم‌رزم شهید سردار قاسم سلیمانی با بیان اینکه راه شهید سلیمانی، راه عزت ملت‌های اسلام و راه عاقبت‌بخیری انسان‌هاست، گفت: با حضور سردار سلیمانی در مقاومت، سطح راهبردی مقاومت در منطقه ارتقا و با مدیریت ایشان، مقاومت عمق جدی پیدا کرد.

ارتقاء سطح راهبردی مقاومت در منطقه با حضور شهید سردارسلیمانی به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، ناصر جهان‌شاهی، رایزن فرهنگی سابق جمهوری اسلامی ایران در کابل و هم‌رزم شهید سردار قاسم سلیمانی شامگاه 16 دی ماه در مراسم تجمع بزرگ دانشگاهیان مشهد در آیین گرامی‌داشت سرداران بزرگ جبهه مقاومت که در مسجد‌الزهرا(س) دانشگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: من توفیق سربازی شهید سردار قاسم سلیمانی را داشتم و خود را در شان هم‌رزمی ایشان نمی‌بینم. سردار عزیز 40 سال خدمت خود را در سه حوزه، سپری کرد.
وی افزود:حوزه اول خدمت این شهید در زمان دفاع‌مقدس و در لشکر 41 ثارالله بود که من نیز با ایشان بودم. حوزه دوم، حضور ایشان در صحنه تأمین امنیت نظام در شرق کشور بود و عرصه سوم نیز حضور ایشان در عرصه جهان اسلام بود ومن توفیق داشتم در این عرصه‌ها با شهید عزیز باشم. 
 
رایزن فرهنگی سابق جمهوری اسلامی ایران در کابل در خصوص ویژگی‌های شهید سردار قاسم سلمیانی، عنوان کرد: از ویژگی فردی خاص ایشان که سبب متمایزکردن‌شان از دیگران است، اخلاص عمل بود. این ویژگی در ایشان باعث محبوبیت  وی و  سبب استقبال بی‌نظیر از شهیدان مقاومت در عراق و ایران شد. محبوبیت شهید سلیمانی در کشورها به قدری بالاست که او را فردی خارج از کشور خود محسوب کنند و با او محبوبیت عاطفی داشته باشند. 
 
جهان‌شاهی با اشاره به اینکه خون سردار نیز در زمان شهادت‌شان با شهادت یکی از فرماندهان بزرگ و مردمی عراق پیوند خورد، بیان کرد: ایشان در کنار هیبت‌شان، این اخلاص عمل پاک را داشت. بعضی‌ها می‌توانند نقش بازی کننداما این نقش بازی کردن تنها چند روز دوام می‌آورد. 
 
وی با بیان اینکه سردار به عنوان یک فرمانده هدایت‌کنند در میدان  و در عین حال مردی کاملا خاکی و همراه بود،خاطرنشان کرد:در پاکستان سیل آمد و تنها مدیری که تلاش مضاعف کرد تا بتواند کمک‌های مردم ایران را به مردم مظلوم شیعه پاکستان برساند، سردار قاسم سلیمانی بود. 
 
رایزن فرهنگی سابق جمهوری اسلامی ایران در کابل تاکید کرد: منطقه مرزی بین افغانستان و پاکستان است که در آن‌جا مردم مظلوم شیعه در آن زندگی می‌کنند. درگیری‌های قومی در آن منطقه رخ داد که شرایط زیستی برای شیعیان سخت شد. شهید سلیمانی با طرح‌های مختلف تلاش کرد، کمک‌های ایران را به مردم مظلوم شیعه آن‌جا برساند تا بتوانند از خود دفاع کنند تا زندگی بر آن‌ها سخت نشود. 
 
همرزم شهید سردار سلیمانی گفت: در عراق در کنار رسالتش که مبارزه با مردم گروه‌های افراطی بود،از خدمت‌رسانی به مردم نیز کوتاهی نکرد.در لبنان در کنار مبارزه در جنگ 33 روزه،ظرفیتی برای بازسازی سرزمین لبنان ایجاد کرد. یکی از رسالت‌هایی ایشان در افغانستان، کمک به زیرساخت‌های اقتصادی افغانستان بود.
وی ادامه داد: علاوه بر احداث درمانگاه‌های متعدد نیز یکی از مجهزترین بیمارستان‌های افغانستان با مدیریت ایشان در منطقه‌ای محروم افغانستان در حال ساخت است که ان‌شاءالله بزودی احداث خواهد شد و مردم از آن استفاده خواهند کرد. 
 
رایزن فرهنگی سابق جمهوری اسلامی ایران در کابل با اشاره به اینکه سردار نیز در سوریه، در کنار مبارزه با گروه‌های افراطی از خدمت به گروه‌های مسلمان کوتاهی نکرد، افزود: دلیل علاقه و عشق ملت‌های مسلمان این است که سردار در همه عرصه‌ها خدمت‌رسان بود. ایشان بسیار علاقه‌مند به ارتباط انسانی بین انسان‌ها بود و ملیت آن‌ها برای او اهمیتی نداشت. 
 
جهان‌شاهی عنوان کرد: سردارسلیمانی تمام اجزای نهضت جهانی اسلام بود. بی‌دلیل نیست که ابومهدی المهندس با مقامی که دارد می‌گوید من سرباز سردار سلیمانی هستم. این‌ها به مفهوم نقش‌بازی نیست چرا که با نقش‌بازی نهایت شما بتوانید شش ماه دوام بیاورید اما این سرداران مقاومت 20 سال به این‌گونه رفتار کردند. 
وی افزود: شهید سردار سلیمانی در حوزه حرفه‌ای ویژگی‌های خاص خود را داشت و بسیار متخصص و حرفه‌ای در تمام عرصه‌ها بود. او در زمان جنگ دفاع‌مقدس یک جوان بود و من به عنوان یک رزمنده در کنار ایشان بودم در عملیات والفجر سه وقتی در مهران عملیات انجام می‌دادیم، دشمن به ما پاتک زد. همه نگران شدند چرا که  همه‌ معادلات ما را به‌هم ریخت و معضلاتی ایجاد شد، همین که شهید سردار سلیمانی وارد جبهه شد، توانست خط را ساماندهی کند و آرامش به همه رزمندگان برگشت. 
رایزن فرهنگی سابق جمهوری اسلامی ایران در کابل بیان کرد: شهید سلیمانی، بی‌مهابا در عرصه‌ها حضور پیدا می‌کرد شاید یکی از دلایل محبوبیت ایشان این است که هرکجا ضرورت پیدا می‌کرد، شهید حضور می‌یافت. حضور شهید در تمام عرصه‌ها به نحوی بود که دشمن فرصت پیدا کرد تا این کار را انجام دهد. او در سوریه، عراق، افغانستان و... مستقیما حضور پیدا می‌کرد.
 تاثیر شهید سلیمانی در عرصه مقاومت 
جهان‌شاهی خاطرنشان کرد: اولین تاثیر شهید در دوران 20 ساله مقاومت، عمق‌بخشی به مقاومت است. امروز در هر گوشه جهان که صدای مظلوم بلند شده است، حضور و ردپای شهید سلیمانی در آن‌جا مشخص است. با مدیریت ایشان، مقاومت عمق جدی پیدا کرد.
 
وی با بیان اینکه  با حضور ایشان،  سطح راهبردی مقاومت در منطقه ارتقا پیدا کرد، تاکید کرد: زمانی اگر اسرائیل اراده می‌کرد، کشورها را به شیوه‌های مختلف تحت فشار قرار می‌داد چرا که تجهیزات مقاومت ابتدایی بود.در حال حاضر مقاومت در سطح معادلات راهبردی تاثیرگذار شده است. مقاومت در دریا،  هوا، زمین، سلاح‌های استراتژیک و... حضور  دارد. مقاومت در جنگ 33 روزه توانست نماد قدرت اسرائیل را متلاشی کند. 
 
رایزن فرهنگی سابق جمهوری اسلامی ایران در کابل گفت: شهید سردار سلیمانی توانست کادر ارزشمندی در مقاومت تربیت کند.جریان مقاومت در دنیا می‌تواند روی پای خود بایستد. آمریکا اشتباه استراتژیک کرد که شهید سردار سلیمانی را در این مقطع به شهادت رساند. آمریکا در شکل شهادت، در کشور عراق، در ترکیب شهدا و در ایام فاطمیه این اشتباه را کرد. 
 
جهان‌شاهی خاطرنشان کرد: اگر عزت، سربلندی، رشد، تکامل و... می‌خواهید، الگو خود را شهید سلیمانی قرار دهید. راه شهید سلیمانی راه عزت اسلام است. راه شهید سلیمانی، راه عزت ملت‌های اسلام و راه عاقبت‌بخیری انسان‌هاست.
انتهای پیام
captcha